Niemiecka sieć sklepów o charakterze dyskontowym działa w ponad 20 krajach. Początki swojej działalności Lidl rozpoczął już w latach 30. ubiegłego wieku. W 1997 roku została założona pierwsza strona internetowa tej sieci handlowej, pozwoliło to sieci sklepów na wejście na całkiem nowym poziom pozyskiwania klientów na terenie prowadzonej przez siebie działalności. Pod koniec XX wieku Lidl jako pierwszy dyskont zdecydował się na zainstalowanie skanerów kasowych, które w znacznym stopniu pomogły w szybszym robieniu zakupów przez wszystkich klientów. Dalszymi działaniami tej sieci handlowej było m.in. wyposażenie sklepów w automaty do zwrotu butelek z kaucją.
Lidl cieszy się w Polsce dużą popularnością. Częste promocje oraz konsekwentnie budowana pozycja marketingowa firmy przyczynia się do ciągłego rozwoju oraz oferowania klientom korzystnych cen za produkty spożywcze oraz przemysłowe. Cechą charakterystyczną Lidla są wypiekane na miejscu m.in. bułki, chleb oraz inne produkty mączne. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie dla osób, które mają ochotę coś przekąsić po pracy lub w trasie. Warto zatrzymać się na chwilę i skorzystać z bogatego asortymentu sklepów rozsianych na terenie całej Polski.
Sklepy Lidl znajdują się nie tylko w dużych miastach, ale także tych mniejszych. Firma buduje swoją markę także poprze zadbanie o czystość powierzchni handlowych. Dlatego robiąc zakupy w Lidlu można uzyskać przekonanie, że jest tam jak w domu. Zakupowicze decydując się na robienie zakupów w sklepach tej sieci nie czekają długo w kolejkach, co cechuje inne przedsiębiorstwa. Liczba otwartych kas jest dostosowywana do liczby klientów w danym momencie, co przekłada się na szybkie robienie zakupów.
Zaglądając do gazetek promocyjnych Lidla można w bardzo szybki sposób przygotować listę potrzebnych nam produktów w dobrych cenach. Firma oferuje zakup w promocji różnych artykułów, które są wykorzystywane przez klientów każdego dnia jak artykuły spożywcze, jak i tych wykorzystywanych znacznie rzadziej (np. produkty do czyszczenia łazienek).